Upiiiiii. Am scapat de astenia de toamna :D

E deja a doua luna de toamna. Imi place, imi place, imi place (n-am probleme din cauza frigului), dar cu toate astea, ar fi putut sa ne mai bucure asa, macar o data in zi, cu un soare caldut…Da’ nu, in loc sa ne incante cu un “soricel” macar dimineata cand ne indreptam cu totii spre serviciu, norisorii isi fac simtita prezenta imediat ce ies din casa… Si dupa cum era de asteptat, caci am un subconstient care ma saboteaza mai mereu, toamna a venit si cu o usoara astenie. Da’ am scapat si de asta… Am scapat de ea intr-un mod de…paream nebuna cu acte in regula. Mi-am propus sa rad mai mult, sa afisez o prezenta mult mai optimista, sa fiu mai activa… SI am reusit (recunosc insa ca nu in fiecare zi am reusit sa joc bine rolul nebunei pt ca deh, in unele momente se impune si nitica luciditate).

Pentru cei care trec prin fenomenul “astenie de toamna” am gasit un material destul de interesant si useful pe garbo.ro. Here it is:

Persoanele afectate de astenia de toamna au o stare generala alterata in acesta perioada, marcata de oboseala, lipsa de concentrare, insomnii, dureri de cap, nervozitate si iritabilitate, toate acestea fara o cauza aparenta. Modificarile merg mai profund de atat, chiar si sistemul imunitar fiind influentat negativ, motiv pentru care racelile si virozele sunt curente la aceste persoane.

Starea de oboseala se mentine la cei cu astenie chiar daca au parte de somn suficient si odihna corespunzatoare si chiar daca ziua nu a fost deosebit de incarcata.

Astenia de toamna se manifesta indiferent de varsta, indeosebi la femeile care duc o viata activa, stresanta, plina de responsabilitati si care, de multe ori se neglijeaza din aceasta cauza.
Cauzele acestei scaderi a tonusului pot fi multiple, incepand de la inadaptarea organismului la diferentele de temperatura intre zi si noapte, cantitatea mai mica de lumina pe parcursul unei zile, lipsa unei alimentatii adecvate, carentelor de vitamine si minerale dar si stilul de viata dezordonat, program foarte aglomerat etc.

Cum puteti usura simptomele asteniei de toamna:
• Acordati o atentie marita alimentatiei. Slabirea organismului este consecinta privarii de vitaminele si mineralele absolut necesare;
• Fructele si legumele sunt din abundenta in acesta perioada a anului – profitati de ele pentru a evita carentele vitaminice;
• Consumati multe cereale si lacatate in acesta perioada pentru continutul de calciu, fibre, carbohidrati si vitamine;
• Revizuiti-va programul zilnic si acordati mai mult timp relaxarii;
• Profiati de ultimele raze de soare si faceti plimbari in aer liber;
• Nu sacrificati orele de somn pentru ca lipsa somnului poate inrautati manifestarile asteniei de toamna;
• Tonifiati-va organismul cu produse naturale precum mierea, laptisorul de matca, gingsengul.

(Un articol de Ciprian Chitu)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s