Despre superstitii si nu numai…

Cu toate ca multi refuzam sa recunoastem, de foarte multe ori ne lasam ghidati si influentati de superstitii. Pana nu demult credeam in absolut toate superstitiile si “vorbele” din batrani. Acus insa reusesc sa-mi impun ca nu mai cred in ele. Iata cateva dintre superstitiile mele foste si actuale:

1. ° daca-ti iese cineva in cale cu o galeata goala, ai face bine sa te intorci din drum pentru ca oricum e semn de ghinion si neimplinire;

2. ° pisica neagra ce-ti taie calea e semn de acelasi ghinion (in cazul meu, aceasta superstitie s-a stins odata cu “adoptia” primei pisici negre; de aproximativ 8 ani sunt dependenta de pisici negre);

3. ° despre cucuveaua ce-ti canta in dreptul locuintei se spune ca ar vesti moartea cuiva. De asta am urat intotdeauna aceasta faptura… ma ingrozeste numai cand ii aud „trilul“… Batranii spun ca ar trebui sa i se arunce paine si sare pentru a-i “inchide gura”;

4. ° cand ti se “zbate” ochiul, cica vezi pe cineva (:D la mine s-a dovedit a fi semn pentru un oaresce deficit de calciu);

5. ° daca te intorci din drum, cica nu-ti merge bine deloc;

6. ° daca te “mananca” nasul, te certi cu cineva;

7. ° daca indraznesti sa canti colinde inainte de Craciun, te alegi cu o “puschea” pe limba (coincidenta sau nu, mie chiar mi se intampla asta);

8. ° daca ti-e masa bogata de “Lasatul secului”, asa va fi si de Craciun;

9. ° de Sfantul Andrei ar fi bine sa va “parfumati” bine, da’ bine, cu usturoi pentru a va feri de strigoi ;))

10. ° in liceu si facultate, intotdeauna ieseam din curte cu dreptul si chiar imi mergea bine ;)))))

P.S. uite-asa unele dintre superstitiile astea mi-au alimentat mie pesimismul ;)) Astept exemple de la voi

5 thoughts on “Despre superstitii si nu numai…

  1. Numerele 2,3,4,5,6 si 10 sunt valabile si la mine exact la fel cum le-ai descris; chiar si cea cu pisica neagra de care am devenit si eu dependenta de vreo 15 – 16 ani de cand o am. :DMai am un fix al meu cu capacele de canal. Nu calc pe ele pentru ca cica aduce ghinion. :))

    Like

  2. @Andera Y: de asta legata de capacele de canal nu stiam , dar nu este exclus ca de acum sa le evit pe cat posibil =)) subconstientul meu e foarte receptiv la informatiile cu care este alimentat

    Like

  3. capacele de canal care au gauri cu sot…alea aduc ghinion…capacele de canal sustrase cu totul, aduc bani, ca-s din fonta sau nush ce otel !imi pare rau sa va spui, in materie de eres-uri va dau recital!m-am grabit sa ies din mama, pe 12 octombrie, ca daca ieseam pe 13 si muream !!!nu stau si nu trec pe sub scara:nu ma uit la unghii, ca cica te barfesc neamurile…nu arunc gunoiul spre soare…nu arunc painea la gunoi…nu las cutitul cu taisul in susai varsat piper in casa, imi pare rau de tine, o sa te certi, dar rau tare !!!cucuveaua nu zice numai de rau…nu dau bani imprumut la jocnu raspund noaptea daca ma striga cineva si nu vad cine…asta e foarte important!daca visez membrii de-ai familei care-s morti, dau ceapa de pomana, in numele lor!mai am…dar nu vi le mai spui !!!

    Like

  4. @ capca1: si lista mea e mult mai lunga. par exemple: cica nu e bine sa te uiti noaptea pe fereastra, nu se arunca noaptea gunoiul afara. semn rau e si atunci cand urla cainele. Cat despre vise , aci ar trebui sa facem o noua lista. De visezi rude moarte, da' se da de pomana ceva in numele lor. De visezi ca moare cineva, semn ca se schimba vremea; apa tulbure- neliniste, griji; zid care se darama- un eveniment neplacut in familie etc …

    Like

  5. Am mai auzit treaba cu capacele de canal cu nu stiu cate gauri, da' io stiu de toate. Adica io evit toate capacele de canal. :DIn plus, cand visez ca moare cineva inseamna ca i-a murit moartea persoanei respective. Vorba din popor… Ceea ce inseamna ca io-s nemuritoare! :)))Mie zilele de 13 imi poarta noroc. Cand ma uit la unghii inseamna ca ma vorbeste cineva de rau si le scuip si… mai e ceva ce tre' sa faci. :))Nici eu nu trec pe sub scara si nici eu nu las cutitul cu taisul in sus. Si mai sunt o groaza dar le fac involuntar si nu-mi dau seama de ele acu. :)))

    Like

Leave a Reply

