Eroii mei cu chip de dascăl

Niciodată n-am avut idoli, nu mi-am fixat un tipar pe care să-l urmez la construirea propriei personalităţi. Am avut însă, în cei peste 20 de ani eroi, oameni cărora am motive să le spun neîncetat „Mulţumesc“. Sunt acei oameni care au pus, în timp, câte-o cărămidă personalităţii mele, oameni care, printr-o simplă vorbă, mi-au îndreptat paşii, oameni care m-au învăţat să pun preţ pe valori şi să le apăr, să cântăresc cuvintele şi să le folosesc frumos. Unii… nu mai sunt printre noi, dar, cu siguranţă, au ştiut şi ştiu cât au însemnat pentru mine.

Prof. Vasile Stan– profesorul de limba română din clasa a V-a. Cu siguranţă dumnealui a fost cel care mi-a insuflat dragostea pentru litere, pentru cuvânt, pentru conţinut. Dumnealui a fost cel care m-a învăţat să am grijă de rostul pe care-l dau cuvintelor… Dumnealui a fost cel care m-a învăţat să învăţ, m-a învăţat să cred în mine… şi pentru toate acestea îi sunt veşnic recunoscătoare…

Prof. Carmencita Culiţă– din păcate, a plecat mult prea devreme dintre noi, dar, cu siguranţă, trăieşte prin noi, cei pe care ne-a învăţat să preţuim viaţa, să ne descoperim pe noi înşine, să fim siguri de noi înainte de a încerca să convingem pe cineva asupra unor principii… Cuvintele nu sunt de-ajuns pentru a exprima toate motivele pentru care o voi păstra mereu în minte şi în suflet…

Prof. Adriana Talambă– dacă mi-aş fi ales un idol, cu siguranţă ar fi purtat acest nume. Simplitate, înţelepciune, maturitate, frumuseţe spirituală… cum ai putea să nu vrei un idol ce tinde spre perfecţiune, dar care nu face eforturi pentru a fi aşa, ci se află în mediul său natural… Dumneaei se încadrează în categoria oamenilor exemplari prin simpla lor existenţă. Devin modele prin naturaleţe, deschidere, bun simţ şi bun gust. Ce am învăţat de la doamna Adriana Talambă ? Să dau un rost fiecărei secunde din viaţă… să am grijă de suflet şi minte…

Prof. Elena Soare– până şi latina devine melodioasă când ai un asemenea dascăl… un dascăl în adevăratul sens al cuvântului… un om conştient de menirea sa, aceea de a modela oameni, de a forma caractere, de a dicta valori… Doamna Elena Soare se află în rândul dascălilor care te determină să ai încredere în propriile forţe, iar fiecare oră de latină poate deveni o lecţie de viaţă. Important este să ştii să „digeri“ mesajele transmise între două conjugări, două analize morfo-sintactice, două traduceri… Doamna Elena Soare este omul conştient că lucrează cu oameni…
One thought on “Eroii mei cu chip de dascăl

Leave a Reply

