În aşteptarea ultimului ceas…

… am să vă spun ceva ce pe mine m-a şocat … v-am mai povestit despre mămăiţa mea „prin alianţă“ (:D ) de la Râmniceni.
… bunicuţa perfectă … mama perfectă … femeia simplă de la ţară care şi-ar da şi viaţa pentru oricine … care-şi face griji pentru toată lumea, deşi puţini îşi amintesc de ea …

Ultima dată când am fost la mămăiţa, din vorbă-n vorbă îmi spune „Mamaie, când oi muri, aveţi toate cumpărate şi urcate-n pod“… mă ia de mână şi îmi arată: batiste, broboade, lenjerii, toate cele necesare pentru pomană, haine noi şi încălţăminte, prosoape… absolut tot… Pe moment, recunosc că am simţit un fior străbătându-mi tot corpul, dar… în fond … e atât de conştientă mămăiţa de toate etapele vieţii… aşteaptă moartea cu atâta linişte şi seninătate şi … cu cât se apropie, cu atât parcă încearcă să ne transmită şi nouă din liniştea şi sentimentul ei de împăcare … Ca să nu mai spun că până de curând avea în pod şi 4 scânduri pentru … coşciug … iar asta nu este nimic ieşit din comun pentru oamenii de la ţară … în simplitatea lor înţeleg altfel viaţa; sunt conştienţi de faptul că trebuie să treacă prin fiecare etapă a vieţii. Oamenii de la ţară sunt deosebiţi… nu se plâng, nu se vaită… se mulţumesc cu puţinul lor şi cu o mare credinţă în Dumnezeu. Ea este mămăiţa mea care se bucură când are „oameni în casă“, dar niciodată nu obligă pe cineva să o viziteze, nu face pe nimeni să se simtă vinovat de singurătatea ei şi probabil, în aceeaşi singurătatea îşi va aştepta şi ultimul ceas… Şi abia după acel ceas… rudele apropiate vor începe să-i simtă lipsa… să regrete că nu au apreciat la momentul potrivit un om atât de valoros…

Leave a Reply

