Cum le poţi explica unor copii… cea mai neagră etapă a vieţii ?

Până acum mă dădea mare expertă în creşterea copiilor … parcă etapele prin care trec cei mici nici nu mai prezentau secrete pentru mine … ştiu cum să acţionez în orice situaţie, când au o durere, când nu au tocmai o stare bună, când au nevoie de ajutor la teme, când nu pot reţine o lecţie, când pun prea multe întrebări …  da’ mă confrunt cu o situaţie nouă … o situaţie care pe lângă faptul că îmi creşte doza de pesimism … mă pune în dificultate în faţa celor mici … Noaptea trecută a trecut la cele veşnice soacra surorii mele … Cei mici nu ştiu decât frânturi din această situaţie, dat fiind faptul că în ultimele zile au stat la mine … astăzi au mers la şcoală, dar deseară … deseară îmi revine sarcina de a le da explicaţii … de a le explica unde s-a dus bunica lor, ce s-a întâmplat cu sufletul ei, de ce nu o vor mai vedea prin curte, de ce nu îi va mai striga, de ce crinii din grădină nu vor mai fi la fel de bine îngrijiţi … Cu băieţii (11, respectiv 12 ani) … poate o să mă descurc pentru că ei sunt mai prinşi de realitate, dar nepoatei mele care abia a împlinit 9 ani … nu ştiu, nu ştiu dacă îi voi putea face faţă … Am încercat să îi ţin departe timp de o săptămână de situaţia grea prin care au trecut sora mea şi soţul ei … Mă întrebau în fiecare seara de ce mama mea nu doarme acasă (stătea de veghe cu sor’mea şi soţul ei ) … Mă întrebau în fiecare seara de ce mama lor are ochii roşii în fiecare zi … Mă întrebau în fiecare seară de ce tatăl lor nu le mai zâmbeşte … Astăzi cum voi putea să le explic că bunica lor a … murit ?! În pesimismul crunt ce mi se zbate-n vene … cum le voi putea explica că toţi vom muri ?! … … Cum voi putea să-mi stăpânesc emoţiile şi să-i fac să înţeleagă rostul morţii … că şi moartea este o etapă firească ?! … 
Leave a Reply

