Japonezii vs. românii

Nu am să vorbesc despre tragedia ce s-a abătut asupra Japoniei… Cuvintele mele parcă sunt nimicuri în faţa durerii ce o resimt oamenii de acolo … Am să vorbesc însă despre câteva aspecte ce fac diferenţa între poporul japonez şi cel român. Recunosc faptul că niciodată nu m-am simţit atrasă de „ramura“ asiatică. Nu îmi dau seama de ce … însă ce am observat zilele astea, m-a lăsat cu gura larg deschisă … Ce ne diferenţiază pe noi de japonezi ? Pe lângă bogăţia Japoniei, nivelul de dezvoltare extraordinar, tehnica şi tehnologie care ne lasă pe noi cu câteva zeci de ani în urmă … oamenii ăştia sunt educaţi. Sunt organizaţi, uniţi şi civilizaţi. Văd zilele trecute la ştiri: pe o masă întinsă câteva telefoane la dispoziţia sinistraţilor… Japonezii aşteptau civilizat la rând (rândul ăla perfect, ireal pentru noi, românii) când ar fi putut destul de bine să intre într-o competiţie specific românească „care pune primul mâna pe telefon“. Acum exemplul românesc: poate vă amintiţi de începutul lunii martie când într-un sector bucureştean s-au împărţit flori. S-au călcat în picioare „stimabilele doamne“ pentru a intra în posesia unei bălării … 

Japonezii şi-au dat mâna şi au trecut la repararea străzilor! Ai noştri nu sunt în stare să acopere gropile ce se adâncesc de la o zi la alta !!!! Nici nu mai intră în discuţie posibilitatea ca fiecare cetăţean român să îmbunătăţească aspectul străzii pe care locuieşte.

Probabil şi noi vom avea parte de o catastrofă, da’ în cazul nostru, se va purta o luptă pentru supravieţuire, pentru salvarea propriei vieţi, pentru îndestularea propriului stomac, fără să ne încerce câtuşi de puţin spiritul solidarităţii….    

2 thoughts on “Japonezii vs. românii

  1. io invers, mereu am fost atras de asiatici, incat nu ma mira nimic ! peste ceva vreme vor renaste precum pasrea phoenix sau acea Japonie dupa second world war…daca nu era valul tsunami, aproape ca nu aveam ce victime a anumera, ori cladiri prea putin afectate…incredibil !

    Like

  2. Eu, de foarte mică am fost atrasă de asiatici, de civilizaţia lor, de istoria lor, de decenţa şi credinţa lor. Mi-am dorit mereu să pot fi măcar exemplul unui asiatic…fie el şi ultimul în materie de exemplu :). Mi-am dorit mereu să ajung acolo şi probabil voi ajunge. Exemplele dintre noi şi ei nu pot exista Nu au cum. Ei au un cod genetic ca şi naţiune, noi altul. Noi nu ştim iubi. Noi aşteptăm doar să ni se vadă, să ni se recunoască acele merite sufleteşti, noi aşteptăm iubirea…nici măcar nu avem decenţa să îi ieşim în întâmpinare. La prima greutate ne băgăm capul în nisip precum struţul şi nu ne mai pasă de suferinţa altora. Nu avem nici un cult! Nu ne respectăm eroii, nu ne respectăm istoria, nu ne respectăm portul popular, nu ne respectăm bătrânii, nu ne respectăm natura, iar mai nou nu avem bunul simţ să ne respectăm copiii!Noi trăim cu ideea: "lasă că va trece şi va fi bine!".Noi trăim cu ideea: "în faţa blocului la mine este plin de mizerie…consiliul şi primăria sunt de rahat, pentru ce i-am ales?"…în nici un caz să măture rahatul lipsei noastre de educaţie. Ce ar fi însă să punem mâna şi să schimbăm noi ceva.Vrem mereu ceva, aşteptăm mereu oraşe frumoase, curate, dar NOI suntem cei care trebuie să ne educăm ca să reziste acele schimbări.Mă rog…ceea ce mă doare până la sânge în ultima vreme e fraza cu "E Japonia! Ăşi va reveni ea!" Da, îşi va reveni, dar oare era chiar atât de rău dacă fiecare din noi, oricât d epuţin am fi participat la "revenire"? Am deschis aceea campanie şi în afară de lecţii, directive, sfaturi…nimeni nu a ridicat un deget. Mi-e ruşine pentru lipsa de atitudine a poporului meu!Frumos articol…

    Like

Leave a Reply

