Voi cum vă alegeţi cărţile ?

Mă lovi neuronu’ în scoarţa cerebrală zilele trecute. Să vă explic de ce: merg la bibliotecă să-mi iau o carte numa’ bună de citit (mai ales că se anunţau vremuri … ploioase). Merg. Intru. Zăresc pe prima măsuţă scris mare pe coperta unei cărţi: “N-o citi dacă eşti prost” !!! Păi cum domle eu sunt mai proastă ????? Apuc cartea de cotor şi o împrumut. termen: două săptămâni, da’ bineînţeles că am trecut la „rumegat“ imediat ce am ajuns seara acasă. Întâia concluzie a primelor 170 de pagini din 250 : ori sunt proastă că am luat-o, ori sunt proastă că nu am înţeles nimic. Cert e că am pierdut timpul aiurea când puteam să iau o carte de care să mă bucur. A doua concluzie: printre criteriile de selecţie a cărţilor nu va mai sta cu siguranţă (cel puţin pentru o perioadă de timp) titlul !!! „N-o citi dacă eşti prost“ – Tibor Fischer nu intră în categoria „De rumegat la adăpostul nopţii“.

Recunosc că personal am unele criterii destul de ciudăţele în alegerea cărţilor. Pe lângă cele normale: recomandarea venită din partea unor persoane, titlul cărţii, se întâmplă să aleg cărţile şi după grafica/desenul de pe copertă, fontul utilizat şi mărime, numele autorului şi notorietatea acestuia, dar şi categoria în care se înscrie opera respectivă.            

Leave a Reply

