Cum zăcea patriotismu-n noi …

Doamne… ce vremuri trăim, Doamne …
Cred că am mai început câteva postări cu formularea asta, dar, sincer, nici nu știu cum să îmi mai exprim indignarea, supărarea, uimirea, dezamăgirea, lehamitea … un cumul de stări cum rar le poți trăi în același timp… 
Am să vă vorbesc despre Imnul României … sau… mai bine spus, despre cum a reînviat Imnul României. 
Personal, am prins vremurile în care în învățământul primar dis de dimineață ne încălzeam degetele prin diverse exerciții și cântam Imnul la începutul orelor. În gimnaziu diriginta mea, profesoară de matematică, de altfel, ne-a dat lucrare de control dorind să afle câte strofe știm din Imn, moment după care am început să cântăm Imnul la fiecare oră de diriginție. De la absolvirea clasei a VIII-a … nu știu când am mai avut ocazia să aud Imnul … și nu mă refer doar la negativ , ci la varianta cu versuri, căci prima varianta am tot auzit-o la depuneri de coroane, Ziua Imnului, Ziua Drapelului etc. 
Eh … în ultima perioadă, frățioare … în speță, de la gafa făcută de Marcel Pavel (mulțumim, domle, ai resuscitat spiritul patriotic al neamului ) … oficialitățile ar fi în stare să ceară intonarea Imnului până și la ședințele de lucru. 
Am luat parte la festivitatea de deschidere a noului an școlar de la mai multe unități de învățământ … S-a intonat imnul, domle, căci «așa se cuvine». La Ziua Pompierilor … s-a intonat Imnul, domle … căci «așa se cuvine» … Până și la Ziua Contabilului s-a intonat Imnul, domle … căci «așa se cuvine» … Bine, bine … dar până acum de ce nu s-a cuvenit ? Ne trezirăm brusc cu toții din somnul cel de moarte  și ne dădurăm seama de treburile alea care se numesc «identitate națională , patriotism» ? Oare ? Oare ni se zbate în vene acum «seva» românului patriot ? 
Recunosc … nu-mi displace ideea intonării Imnului Național, dat fiind faptul că ai mei nepoți abia știu prima strofă (în școli se acordă o «deosebită» importanță acestui «cântec»), dar n-aș fi vrut să reînvie în contextul ăsta, n-aș fi vrut ca oamenii să-l intoneze/ să-l asculte din obligație … dar, trăim într-o Românie plină de surprize așa că … nu m-aș mira ca de Crăciun aceiași nepoți să meargă «Cu Imnul» și nu «Cu Steaua»…
P.S. «așa se cuvine» – sunt cuvintele unui oficial … Acum să intonăm Imnul Național pentru că așa se cuvine ….
Leave a Reply

