Incompetența autorităților lasă înzăpezit un drum european …

Dom’le, să-mi trăiască vicele din “cătunul” meu de lângă Focșani. Zilele acestea a dat dovadă de “mare om, mare caracter”. S-a postat frumos la volanul utilajului de deszăpezire și a început acțiunea pe fiecare “uliță” în parte. E drept că lupta cu ninsoarea de ieri a cam pierdut-o… așa se face că dimineață zăpada era cât gardul meu … și tind să cred că sunt un caz fericit. Vecinei abia i se mai văd ferestrele. Acum s-a făcut pârtie cât de un sens unic.

(e același vice care în vară împingea o roabă cu ciment și acoperea gropile de pe strada mea cu mistria și canciocul 😀 )

În fine. Azi mi-am făcut curaj (pentru că nu mai suportam să stau în casă) și am plecat cu mașinuța mea spre Focșani, orașul în care zilele acestea intră cine vrea, dar iese cine poate. Pe cei 3 km de E 85 câți aveam de străbătut până la intrarea în Focșani, am avut câteva tentative de înzăpezire, dar și de schimbare a direcției de mers involuntar 😀 dacă mă înțelegeți. M-am obișnuit deja cu fițele acestui anotimp. Ah, nu v-am povestit cum am ajuns pe câmp în data de 27 ianuarie :)) tare fain. Trăiască Satu Mare că are oameni MARI care mi-au scos mititica din zăpadă …

Să revenim la E 85. CUm este posibil ca astăzi, cu toate că au fost ore bune în care nu a dat un fulg, să nu intervină nici măcar un utilaj care să curețe cât de cât șoseaua ?! Cum este posibil să te mulțumești ca autoritate să înfigi la propriu în zăpadă semnul interzis și să intri urgent la căldurică așteptând minunata primăvară ? Oameni dragi și buni care ați îmbrățișat voturi, care ați cerșit încredere … nu credeți că multe din problemele din ultima perioadă își puteau găsi rezolvare doar dacă ați fi pocnit din degete ?   Nu vreau să mă mai iau de cei care au contracte pentru deszăpezire. Din punctul meu de vedere, primul care trebuie să intervină este PRIMARUL. Nu-mi pasă dacă prin comuna lui trece un DRUM NAȚIONAL și că nu cade în sarcina lui să facă deszăpezirea. Nu-mi pasă că nici E 85 nu intră în aria de acțiune a primarului Zar, Bacinschi sau oricare alt primar. Vreau doar să pot circula. Și nu aberez nicidecum. Astăzi se putea acționa lejer. Nu bătea vântul. Nu ningea. Deci ce i-a oprit ? Ah, da … poate cei de la drumuri naționale acționau pe alt drum național, iar primarul, oricare ar fi el, nu putea să se bage în borșul instituției în cauză. Nu știu pe care căci toată lumea se plânge de starea jalnică a drumurilor. Toată lumea reclamă zăpadă care trece de glezne chiar pe carosabil. Nu știu ce să mai zic.

Și da… ies din Focșani. Oh, iar mă ia la întrebări nenea milițian. Cum spuneam “Focșaniul e orașul în care intră cine vrea, dar iese cine poate”. Îmi cere buletinul … pentru a se asigura că nu depășesc limita de 3 km, câți i-am spus că am de parcurs… mă lasă să plec dar nu înainte de a-mi “turna” sfatul pe care în ultima vreme îl aud tot mai des “Conduceți cu atenție, domnișoară”… da, bine… Știu sigur că după iarna voi avea curajul să particip la off-road drive fără emoții 😀

6 thoughts on “Incompetența autorităților lasă înzăpezit un drum european …

    1. Deci nu sunt eu nebună… Mulţumesc, Mădălin. Se putea lucra foarte bine zilele acestea … Nu mai înţeleg nimic. Nu înţeleg cum pot fi atât de inconştienţi…

      Like

    1. Iulia, văd că astăzi circulă maşinile mici şi dinspre şi spre Bucureşti. Îţi spun după-amiază cum e până la Buzău.

      Like

Leave a Reply

