Doar un lacto-vegetarian

Luna aceasta se împlinesc nu mai puțin de 4 ani de când am devenit lacto-vegetarian, 4 ani de când organismul meu, după o perioadă mai grea prin care a trecut, a spus STOP, tuturor alimentelor … iar treptat am reînceput să învăț să mănânc și, după cum v-ați dat seama organismul mi-e șef suprem și nu a mai fost de acord cu multe produse, cele din carne ocupând loc de frunte.
Da, sunt vegetarian de 4 ani, iar lacto-vegetarian de 2 ani, după ce am dus lupte cu aparatul meu intern :)) pentru a accepta lactatele.

Scriu aceste rânduri nu pentru a da lecții de vegetarianism, ci pentru a răspunde multor întrebări care m-au stresat în cei 4 ani. Vă rog doar să țineți cont de două aspecte: niciodată nu am trăit pentru a mânca, ci am mâncat atât cât să nu mor(mama mi-e martoră și nu de puține ori îmi urează să am un copil așa de rău cum am fost eu și să alerg după el cu mâncarea în castron) și vegetarianismul mi-a fost impus de propriul organism, și nu de mai știu eu ce concepții sau mofturi. De adăugat că nu mănânc nici dulciuri. Și dacă după toate acestea credeți că sunt vreo anorexică, vă înșelați. Fizic, sunt așa cum ar trebui să fiu: pentru o înălțime de aproximativ 1,60 :D, nu trec de 50 kg.

Din momentul în care organismul meu a devenit vegetarian, nu am simțit niciodată pofta de a mânca produse din carne, dar nici nu am strâmbat din nas atunci când lângă mine alte persoane își bucurau stomacul cu fripturi, sarmale și alte d-astea. Ba mai mult, gătesc cu carne pentru părinții mei, pentru prietenul meu. Singura problemă e că nu gust :D. De aceea, de câteva ori am scăpat prea multă sare :D, în rest, dacă nimeni nu a murit până acum, înseamnă că și gătesc.

În cei 4 ani, problema majoră cu care m-am confruntat a fost mentalitatea oamenilor. Nici acum nu pot spune că e în regulă, că s-au obișnuit cu ideea că sunt vegetarian. Nu de puține ori s-au făcut glume pe seama mea, mai ales la petreceri, evenimente care se lasă cu mâncare și băutură. Unii nu pot înțelege, alții nu vor. De aceea, în prezent nici nu mai încerc să-mi justific alegerea de a nu mânca produse din carne. Am luptat prea mult cu mentalități, iar organismul meu are energia ce-i trebuie pentru a desfășura cât mai multe activități zilnic.

Așa NU:
– dragilor, cei care ați adoptat deja vegetarianismul sau vreți să încercați, fiți cât mai ordonați, hrăniți-vă cât mai corect și să aveți un program de mâncare bine stabilit. Eu încă încerc să mănânc de mai mult de o dată/zi, dar nu reușesc și asta nu este bine deloc;
– respectați părerea celor din jur. La început, mă dureau foarte tare comentariile răutăcioase, ajungeam să mă cert cu persoanele respective, dar acum încerc să fiu cât mai diplomată în a-mi explica alegerea.

Așa DA:
– dacă aveți kilograme în plus, cu o dietă sănătoasă și sport, veți reuși să vă modelați frumos trupul;
– dacă nu vreți ca vegetarianismul să dureze o veșnicie, puteți face cure, însă. Tatăl meu, la indicațiile mele, în urmă cu doi ani, exact în preajma sărbătorilor de iarnă, a scăpat de niște dureri stomacale îngrozitoare pe care nici medicamentele nu i le-au putut ameliora. O săptămână s-a tratat numai cu supe, cu salate, orice fără carne și bineînțeles sirop de brad (nu știu de ce mi-e așa drag siropul de brad că l-aș putea recomanda pentru orice afecțiune :)) )

Nu încurajez vegetarianismul, dar pot garanta că odată adoptat, devine stil de viață și nu veți întâmpina nicio dificultate în a sta la aceeași masă cu persoane care consumă alimente din carne.

Now, let’s fight for green ! :))

protein-cartoon

sursă foto

2 thoughts on “Doar un lacto-vegetarian

    1. Mulțumesc frumos pentru vizită și pentru că vă rupeți din timpul dumneavoastră pentru a-mi citi gândurile 🙂 Zi cât mai senină, vă doresc !

      Like

Leave a Reply

