Povestea voluntarului activ la Bibliotecă … începe :)

Întotdeauna m-a atras și m-a fascinat biblioteca, acel loc în care cărțile sunt cinstite, sărbătorite, îngrijite, adorate … Întotdeauna am știut a respira parfumul fiecărei cărți, am știut a mă bucura de fiecare pagină, a savura fiecare buche trasată frumos pe un fundal alb :). Ba mai mult, în ultima perioadă am simțit a dărui și altora posibilitatea de a se bucura de o lectură bună și cu siguranță ați observat deja concursurile organizate pe blog (premiile constând în cărți) sau campaniile de colectare cărți pentru World Vision Romania.

Întotdeauna am adorat copiii, am făcut tot posibilul să mă aflu cât mai mult în preajma lor pentru că am simțit încă din vremea copilăriei că menirea mea este aceea de a ajuta pe alții, a insufla dragostea de carte, de învățătură, a ghida pași. Nu mi-a reușit de fiecare dată, am fugit cât am putut de sectorul învățământ pentru că nu m-am regăsit în contextul actual, dar nu am renunțat niciodată la dragostea purtată copiilor, la dorința de a mă dedica lor.

Și pentru că trec și anii mei, caut să împletesc cât mai multe iubiri, iar rezultatul să se plieze pe sufletul meu. De această dată, s-a ivit ocazia de a împleti cele două iubiri: față de carte și față de copii. Secția pentru Copii și Tineret a Bibliotecii Județene a lansat zilele trecute un apel de recrutare voluntari pentru o campanie intitulată chiar așa: “Fii voluntar activ la bibliotecă”. Ne-am înscris în acest program 29 de persoane, iar astăzi a avut loc prima întâlnire la Secția pentru copii. Nu vă spun ce bucurie ți se clădește în suflet odată cu primii pași făcuți în această lume atât de frumos colorată, hrănită și întreținută sub bagheta magică a coordonatorului Margareta Tătăruș… Nu vă spun câte zâmbete vă pot răpi zecile de desene care căptușesc pereții bibliotecii, nici cât sens capătă deodată fiecare aspect care vizează în mod direct cele două entități: cartea – copilul. Spuneți voi, dragilor, câtă nevoie au copiii de carte ? Nici nu pot cuantifica în prezent această nevoie a celor mici, dar mai presus de orice au nevoie de oameni, de suflete iubitoare de carte, de frumos, de inocență care să le ghideze pașii în acest univers imens al cărților 🙂

Ce-și propun organizatorii ?

În cadrul Secției pentru Copii și Tineret vor lua ființă foarte curând mai multe cluburi în cadrul cărora vor fi dezvoltate abilitățile și talentele copiilor în diverse domenii, va fi încurajată exprimarea liberă și corectă, comunicarea, vom culege roade ale imaginației celor mici, roade pe care le vom “savura” împreună cu cei mici, dar și cu ai lor părinți, toate activitățile având drept vector CARTEA 🙂 Sssssst … și pentru că fuse abia prima întâlnire a voluntarilor, am să mă opresc aici, urmând să vă mai povestesc pe parcurs câte ceva … din culise 🙂

Persoanele care doresc să se informeze cu privire la activitățile organizate în cadrul Secției pentru Copii și Tineret sunt așteptate pe pagina de Facebook a instituției – aici , dar și pe blog – aici

2 thoughts on “Povestea voluntarului activ la Bibliotecă … începe :)

Leave a Reply

