Frânturi foto din Ungaria. Impresiile unui drumeț

Zilele trecute am avut ocazia de a da o fugă până în Budapesta, drum parcurs cu mașina. Așa cum am spus-o deja apropiaților mei, nu e o țară minunată, ci, cel puțin așa mi s-a părut mie, nițel mai organizată, mai plăcută ochiului decât România noastră (dragă Românie, știi că te iubesc, dar azi lasă-mă să-i laud pe alții).
Pentru că n-am descoperit eu Ungaria :)), am să vă spun pe scurt ce m-a impresionat în scurta mea “excursie”:

1. autoritățile au un respect deosebit pentru bicicliști. Cum mi-am dat seama? Ei bine, dacă noi rar vedem în orașele mari o bandă specială pentru bicicliști, cei din Ungaria au avut grijă să le amenajeze inclusiv în câmpul care lega două localități. Să vă mai spun că în fața magazinelor, băncilor, firmelor de toate soiurile erau amenajate parcări pentru biciclete? Imaginile de mai jos vorbesc de la sine…

2. Unde-s cerșetorii Ungariei sau ai noștri n-au ajuns încă în Budapesta? Am parcurs Budapesta aproape de la un capăt la celălalt, însă n-am văzut fir de cerșetor. Să vă spun câți vin la mașină dacă aștepți la un semafor din orice oraș din România? Bănuiesc că știți deja…

3. Nu știu cum oficialii Ungariei au descoperit soluția minune pentru problema câinilor comunitari (dacă s-au confruntat vreodată cu ea), dar chiar așa, oameni buni??? Să nu văd eu măcar un cățeluș amărât? Oficiali români, mergeți de învățați de la vecinii noștri.

4. Ce am mai observat este că serviciul de salubrizare funcționează așa cum se cuvine sau locuitorii acestei țări sunt cu mai mult bun simț decât noi…

5. Cât îi privește pe șoferii acestei țări, se pare că toți știu să folosească centura de siguranță. Nu vă spun cât am vânat un șofer fără centură, dar am fost cam dezamăgită :)) în încercarea de a găsi “bube”.

6. Țigările nu se găsesc pe toate “drumurile”. Am căutat împreună cu fumătorul din dotare 😀 mai bine de o oră țigări în benzinării, magazine mixte, librării :)) și toate cele. Nici urmă! Țigările se vând doar în magazine cu acest profil (e o poză ceva mai neclară), minorii nici nu au voie să intre, geamurile sunt opace.

Și pentru a nu lăsa mierea să curgă până la capăt, am să vă spun și ce m-a nemulțumit :D. Prea multe femei fumează în plină stradă. Cred că și la noi se întâmplă, dar la ei prea multe, dom’le.

Concluzia excursiei: frumos la alții. Parc-aș vrea și la noi…

One thought on “Frânturi foto din Ungaria. Impresiile unui drumeț

  1. Intr-adevar Ungaria este o tara frumoasa. La noi problema e ca spunem ce ne multumeste, dar ramanem la fel; noi nu ne schimbam cu nimic. Iar daca e sa cautam vinovati, gasim in altii, noi fiind albi si imaculati. Nu cred ca trebuie sa facem proteste ca cele din Ucraina pentru a schimba ceva, atat timp cat noi nu ne schimbam comportamentul.
    Iar ca sa schimbe ceva la noi trebuie sa punem in frunte un strain, gen familia de Hohenzollern sau Raed Arafat, si atunci toata lumea pricepe ce e bine si ce nu e bine.

    Like

Leave a Reply

