Bagaj și bogăție pentru bătrânețe…

Astăzi, 29 aprilie, este sărbătorită Ziua europeană a solidarității între generații. Încă de dimineață, când Facebook-ul a fost asaltat de chipurile îmbătrânite ale cunoscuților mei… m-au năpădit întrebările, unele mai interesante decât altele, dar cea mai importantă și pe care vă provoc să v-o adresați și voi este “Cu ce bagaj pleci spre bătrânețe tu, tinerelul de acum? Ce ai vrea să ai la vârsta senectuții din ceea ce deții în 2015?”.

10419507_929906817019739_8116706908454963267_n (1) 11182248_995273877149699_7232336443047367304_n

Așadar, iată ce mi-ar tare plăcea să conțină bagajul meu:

  1. Iubirea. Fără iubire, n-aș exista. Aș fugi continuu de mine, de oameni, de viață. Aș rătăci spre nicăieri și niciodată spre mine;
  2. Riduri. Riduri care să arate lumii întregi râsul meu în hohote, bucuria vieții și urmele lacrimilor prilejuite de orice eveniment, indiferent de natura lui, indiferent de emoțiile pe care mi le-a născut în suflet și mai apoi pe chip;

  3. Bucuria. Bucuria vieții, a anilor care s-au scurs și care vor veni. Bucuria unui trai plin cu de toate;

  4. Oameni. Vreau ca oamenii dragi sufletului mei să-mi fie bogăție în veci 🙂 pentru că… ce-ar fi viața fără oameni?!;

  5. Povești. Nu pot lipsi din bagajul meu poveștile. Îmi voi lua cu mine toate aceste povești din care faceți toți parte și care mi-a fost lecție și parfum pentru inimă de atâtea și atâtea ori;

  6.  Recunoștința. Recunoștința pentru tot ce m-a învățat fiecare secundă de viață care mi s-a dăruit mie. Recunoștința supremă pentru oamenii care-au călătorit alături de mine pe acest drum. Recunoștința pentru cei care mi-au lăsat amprente pe suflet, dar și pentru cei de care nu-mi voi mai aminti :);

  7. Empatia. Empatia vreau să-mi fie valoare de suflet până în veci… pentru că o am, pentru că e acolo în mine, pentru că-mi duce pașii spre luminițe atât de interesante.

  8. Bunătatea și energia. Acest cuplu simpatic, legat cu lanțul și tot mi-l voi lua și spre bătrânețe… pentru că atât de multă viață mi-a oferit…

  9. Gândurile și inspirația. Îmi voi căra cu drag în spate toate gândurile bune și voi picta lumea exact așa cum vreau eu.

  10. Cărțile. Aceste prietene care mi se dezvăluie cu atâta lejeritate și înțelepciune. Cum să nu le vrei ca partenere pe drumul senectuții?

  11. Luminița din privire. Da, acea luminiță despre care îmi spuneți mai toți. E semn al iubirii față de om, față de viață și bucurie a înfrățirii sufletelor 🙂

și totuși… cea mai mare bogăție pentru bătrânețe rămâne propria viață… plină, trăită, respirată, savurată, atât de pestriță…

Ține-ți geamantanul deschis și pe zi ce trece mai adaugă o bijuterie: un gând, o faptă, un om.

Tu, dragă om drag, cu ce bagaj pleci spre bătrânețe? Ce ai vrea să ai la vârsta senectuții din ceea ce deții în 2015?

One thought on “Bagaj și bogăție pentru bătrânețe…

Leave a Reply

