Familia, cuib de traineri de dezvoltare personală :)

12299144_1127166147293804_7887269359715138084_n

Zeci de cărți de dezvoltare personală citite, traininguri la care am participat sau pe care le-am ținut, ore nedormite gândindu-mă și analizând citate celebre… toate, dar toate, mă conduc acum, într-un prag al maturității, la un singur gând și o certitudine: familia mi-a fost întotdeauna un cuib veritabil de traineri de dezvoltare personală :). Poate, înainte de a începe să ne tratăm cu diverse cărți de dezvoltare personală, de psihologie sau mai știu eu ce, ar trebui să aruncăm un ochi mai atent în jurul nostru, asupra celor ce ne înconjoară. Care e povestea lor? Care este lecția pe care noi o învățăm prin simpla lor prezență în viețile noastre?

Mama, da, tu, mamă, ești extraordinară. Mi-ai predat lecție după lecție fără ca eu să-mi dau seama. Mai presus de orice, m-ai învățat să fiu puternică, să ridic capul în orice situație, dar știi ce ai sădit cel mai mult în mine? Puterea iertării. În viața ta deloc ușoară, ai iertat pe oricine pentru orice… Și, ciudat nu? ai și uitat. Da, ai iertat și uitat contrar zicalei “iert, dar nu uit”. Despre tine aș putea să scriu cărți întregi, mamă, dar cine știe, poate o voi face într-o bună zi…

Tata… simbol al bunătății. Încă mă întreb cum poți, tată, să fii atât de bun cu oricine, atât de darnic, să împarți din puținul tău cu toată lumea. Aproape 30 de ani mi-a fost suficient să-ți aud glasul, să te văd pentru a-mi liniști sufletul. Tu mi-ai predat cea mai bună lecție a generozității…

Ștefan, frățiorul meu, tu ești puternic, îți ascunzi atât de bine emoțiile și, poate, chiar asta m-ai învățat. Tu m-ai învățat să fiu rezervată, dar să nu mă abat de la drumul meu. Da, tu mă înveți și acum despre perseverență, despre a nu te da bătut niciodată, nici atunci când par să nu mai fie așa multe șanse de reușită.

Surioară dragă, Anicuța, în ciuda diferenței de 10 ani dintre noi, tu m-ai învățat despre feminitate, despre bijuterii, despre a fi cochetă, dar cea mai bună lecție a fost aceea a credinței. Da, tu mi-ai cultivat credința în entitatea divină. Mai știi când împrumutam cărți de rugăciuni, le copiam pe foi, le păstram și ne rugam la ele ca fiind sfinte?

Mihai, frățior mai mare, tu m-ai învățat despre încredere, încrederea în mine. Știi cum? De când eram mică ai avut încredere în mine, mă încurajai în tot ce făceam, te mândreai cu mine, dar mai presus de orice îți eram confidentă. Știi cât de important a fost? Eram cineva în lume… în lumea ta. Eram încrezătoare 🙂 iar stima mea de sine înflorea.

Lili, tu ai fost mereu un rebel și un năzdrăvan, dar știi ce încă învăț de la tine? Să trăiesc într-un mod fericit…

Iar voi, prichindeilor nepoți dragi… voi îmi dați cele mai faine lecții și mi le predați în cel mai hazliu mod cu puțintă.

Florin, tu-mi vorbești despre sufletul de copil pe care ar trebui să îl hrănim veșnic. Mă înveți despre “a trăi clipa” fără a mă gândi prea mult la consecințe. Încă învăț lecția asta despre viață. Dar știi ce-mi mai predai? O lecție a iubirii de sine, de egoism decent și pozitiv. Doar cineva care te-ar cunoaște mai bine, ar înțelege asta.

George, tu ești bun și blând. Deștept, înțelegător și tăcut. Ești o combinație tare interesantă care va face din tine un bărbat destoinic. Tu îmi predai lecția acceptării, a acceptării aproapelui cu bune și rele, o lecție a toleranței, dar tot tu m-ai învățat despre sensibilitate… o sensibilitate pură care merită “domolită” uneori.

Valentina, tu ești seninătate și frumusețe. Tu îmi predai lecția prieteniei, o legătură ce trece granițele vârstei, ale categoriei sociale, ale etniei sau coeficientului de inteligență. Tu ești prietena tuturor și asta m-ai învățat și pe mine :).

Laura, fărâmă de soare, cât de bună ești, copilă. Ești atât de darnică și-ți împarți fiecare strop de dulce și te gândești la toată lumea. Nu departe de zilele trecute mi-ai spus “Am strâns bani. Îi dau lui mami”. Ce copil de 3 anișori strânge bani pentru mami? 🙂 Tu m-ai învățat despre bucuria vieții, despre a râde în hohote, despre a lua în brațe de 1000 de ori omul care te respinge tot de atâtea ori :))

Mădălina, mogâldeață mică și cel mai proaspăt membru al familiei, tu mă înveți despre adaptare, despre acceptare și despre… chiar despre familie… Tu ești lecția mea despre familie, despre iubire, afecțiune…

Și pentru toate acestea, vă sunt tare recunoscătoare! Eu sunt produsul vostru!

 

Leave a Reply

